Apple nie chce tolerować napraw nieautoryzowanych. Za główny powód podnoszone jest bezpieczeństwo użytkowników. Z drugiej strony naprawy w nieautoryzowanych serwisach są o wiele tańsze, szybsze i ich wachlarz jest większy. Kolejną kwestią są lokalizacje serwisów autoryzowanych. Najbliższy Apple Store jest w Berlinie, a serwisy autoryzowane w Polsce bardzo często wymianę ekranu wykonują nawet w 2 tygodnie.
Firma Tima Cook’a zaczyna dostrzegać ów problem, dlatego diametralnie zmienia podejście do autoryzacji napraw dla zewnętrznych podmiotów.
Apple zmienia podejście
Żeby jednak nie było tak kolorowo, zmiany będą wprowadzane stopniowo. Na pierwszy ogień poszedł amerykański dystrybutor sprzętu elektronicznego, firma Simply Mac. Doszło do spotkania pomiędzy “ważnymi” z każdej ze stron. Rozpoczęto rozmowy na temat autoryzowanych napraw przednich paneli w iPhone’ach. Warto podkreślić, że dotychczasowe naprawy Touch ID oraz Face ID wykonywane przez Simply Mac nie za bardzo podobały się firmie Tima Cook’a co jest bardzo dziwne ponieważ są to tak bezpiecznie rozwiązania, że nie ma możliwości aby dane klientów były zagrożone. Przycisk Home Button lub moduł Face ID zostają w urządzeniu aby mogło działać. Nie będą również działać w żadnym innym więc nie ma zagrożenia dla danych klientów.
Tak, Apple od dłuższego czasu walczy z nieautoryzowanym majstrowaniem przy zabezpieczeniach biometrycznych. Jeśli więc amerykański gigant jest tak wyczulony na nieautoryzowane ingerencje w jego urządzenia, co przekonało go ostatecznie do zmiany decyzji? Simply Mac posiada swoje punkty w miejscach, w których nie ma (albo jest minimalna ilość) Apple Store, dzięki czemu wypełnią oni lukę “martwego pola”. Wszystko to dla zwiększenia komfortu użytkownika. Zapewne w końcu przeanalizowali dane finansowe i zrozumieli ile pieniędzy zarabiają na sprawnych urządzeniach (tj. AppStore, Apple Music, iCloud itp.)
ZbitaSzybka.pl jako autoryzowany serwis coraz bliżej?
Niezaprzeczalnie jest to dobra wiadomość dla osób, które mieszkają w mniejszych miastach, na przykład na środkowym zachodzie czy południu Stanów Zjednoczonych. Wcześniej – by oddać urządzenie do naprawy – musieli pokonać setki kilometrów. Zmiana podejścia Apple do nieautoryzowanych serwisów to również dobra wiadomość dla nas – Polaków. Ich otwartość może oznaczać chęć podjęcia współpracy na terenie Europy.
Pamiętajcie, że większa ilość autoryzowanych punktów serwisowych to zmniejszenie czasu oczekiwania na naprawę urządzenia czy dodatkowe bonusy. Nadal w większości serwisów autoryzowanych na wymianę ekranu czeka się nawet 2 tygodnie. Ponadto autoryzowane serwisy nie naprawiają już wielu starszych MacBooków, a w przypadku zalania wymieniają iPhone na nowy, a klient traci dane na zawsze. Symbioza pomiędzy usługami autoryzowanymi i nieautoryzowanymi byłaby czymś na czym klienci skorzystaliby najbardziej. Skorzystałoby również Apple, jeżeli popularność usług takich jak iCloud będzie rosła w takim tempie Apple będzie na nich więcej zarabiać niż na sprzedaży urządzeń.
Polecam serwis iPhone w Gdyni przy placu górnoślaskim. Fantastyczna obsługa I wiedza co robia.
Szybko, sprawnie, profesjonalnie.Doskonała jakość obsługi
Profesjonalna obsługa. Jestem bardzo zadowolony z naprawy telefonu, działa bez zarzutów.
Polecam.
Byłam pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni. Wymiana baterii, obsługa pełen profesjonalizm. Niebawem wrócę po pięknego case. 🙂 – salon Łódź
Jestem zachwycona profesjonalna obsługa w salonie przy Powstańców Śląskich w Warszawie. Panowie bardzo sprawnie zajęli się moim makiem i telefonem, wyjaśniając wszelkie wątpliwości. Doradził, podejście z szacunkiem i uśmiechem. Pełny profesjonalizm. Nie będę szukała innego serwisu !