Zmiana systemu operacyjnego – jakie korzyści z przejścia na androida lub iOS?

Oceń stronę
[Ocen: 0 Średnia: 0]

PCMag przepytał grupę 2500 osób chcąc sprawdzić, co kieruje użytkownikami, którzy zmieniają mobilną platformę operacyjną (z iOS na Android lub na odwrót). Ankieta była prosta w swej budowie, nie można więc oczekiwać iście precyzyjnych wyników. Mimo wszystko w najważniejszych wyodrębnionych kategoriach pojawiły się spore różnice, co daje pogląd na “motory napędowe” do zmiany systemu.

Słowem wstepu

Z ankiety można jasno przeczytać, że najczęstszym powodem zmiany systemu operacyjnego jest “better user experience” (lepsze doświadczenia w codziennej pracy z urządzeniem). Jeśli chodzi o przejście z androida na iOS, niemal połowa ankietowanych (dokładnie 47%) podało ów powód jako główny bodziec zmiany. Jeśli chodzi o przejście w drugą stronę (z iOS na androida) – było to zaledwie 30%.

Na drugiej pozycji wybrania Androida znalazła się cena urządzeń z tym systemem. Zagłosowało tak 29% ankietowanych określając to jako główny powód przejścia z platformy oferowanej przez Apple. Pamiętajmy jednak, że w przypadku firmy Tima Cook’a ilość osób, które chcą wydać mało na smartfona jest znacznie niższa, niż w porównaniu do produktu Google (wynik to 11%). Jeśli zaś chodzi o pozostałe kategorie – można uznać, że był remis.

Zmiana systemu operacyjnego – czy to się opłaca?

Pamiętajmy jednak, że omawiane “badanie” nie zostało stworzone zgodnie ze sztuką. Nie powinno się więc podchodzić do wyników w stu procentach na poważnie. Najciekawszą wartością ze wspomnianej ankiety były niezaprzeczalne dane dotyczące smartfonów ludzi, którzy brali w niech udział (oraz odbytych migracji systemowych).

Podział prezentował się następująco: 54% byli w posiadaniu smartfona ze stajni giganta z Cupertino, 27% miało w swojej kieszeni “mydelniczkę” od Samsunga, a pozostałe 19% było zagarnięte przez resztę producentów androidowch słuchawek. Z pośród 2500 badanych tylko 11 % przeszło z iOS na androida – w drugą stronę niewiele więcej bo 18%.

 

Również kwestia tego, co jest powodem zmiany obecnego smartfona nie została obojętna. Aż 53% “badanych” odpowiedziało, że za zmianę ich obecnego urządzenia odpowiada jego uszkodzenie. Trochę mniej bo 34% zmieniło smartfon w momencie końca umowy z operatorem. Ciekawym wskaźnikiem jest również podejście do corocznych premier. 56% ankietowanych totalnie nie interesuje, jakie telefony prezentowane są danego roku.

 

Źródło: PCMag

Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie serwisu albo chcesz wiedzieć, co aktualnie dzieje się w naszej ekipie wpadaj na sociale:

FB: ZbitaSzybka Fanpage
IG: ZbitaSzybka
TT: ZbitaSzybka

MASZ USZKODZONEGO IPHONE’A? INNY SERWIS NIE PODJĄŁ SIĘ NAPRAWY? WPADAJ DO ZBITASZYBKA SERWIS!

TWÓJ XIAOMI MI6 NIE CHCE SIĘ WŁĄCZYĆ, NIE UZNALI CI GWARANCJI W HUAWEI? ZAPRASZAMY DO JEDNEGO Z NASZYCH PUNKTÓW SERWISOWYCH!

Znajdziesz nas w: Warszawie, Gdyni, Krakowie, Bydgoszczy, Gdańsk Główny, Rzeszowie, Gdańsk Wrzeszcz, Łódź, Katowice.

ZbitaSzybka serwis iPhone, MacBook, iPad, iPod, Xiaomi, Huawei. ZADZWOŃ DO NAS+48 792 72 44 44 lub +48 792 11 44 44

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.