Producenci samochodów dosłownie prześcigają się w wymyślaniu i projektowaniu różnego rodzaju systemów wspomagających naszą jazdę. Dodatkowo dbają o nas i naszych pasażerów pod względem multimedialnym. Stąd moda na coraz bardziej rozbudowane systemy pokładowe, umożliwiające lepszą współpracę pomiędzy samochodem, a podróżującymi.
Wyniki badań nie kłamią
W dniu wczorajszym firma Strategy Analytics przedstawiła raport, w którym znajdziemy poziom zainteresowania systemem multimedialnym podczas wyboru nowego samochodu. Całość podzielona została na 3 rynki: Amerykański, Chiński i Europejski. Systemy, które brały udział w badaniu to Android Auto i Apple CarPlay w Stanach Zjednoczonych i Europie jak również Baidu CarLife i Apple CarPlay w Chinach.
W specjalnie przygotowanej ankiecie pytano użytkowników jakiego systemu oczekiwaliby podczas kupna nowego samochodu. Zdecydowana większość opowiedziała się za rozwiązaniem przygotowanym przez giganta z Cupertino. Z powyższego zestawienia możemy jasno wyczytać, że duża liczba ankietowanych musi mieć lub interesuje się takim rozwiązaniem w swoim przyszłym pojeździe.
Apple CarPlay najbardziej pożądane
Około 30 % badanych zadeklarowało, że byłaby skłonna dopłacić dodatkową sumę, by rozszerzyć funkcjonalność swojego smartfona w przyszłym samochodzie, przy wykorzystaniu Android Auto lub Apple CarPlay. Z badań wynika, że klienci, którzy obecnie użytkują wyżej wymienione systemy, korzystają z nich jako głównego centrum informacji. Zdecydowanie chwalą sobie takie rozwiązanie.
Autor raportu, Derek Viita podkreśla, że w najbliższym czasie powyższe rozwiązania jeszcze bardziej zadomowią się w katalogowych konfiguracjach. To zły znak dla dostawców aktualizacji obecnych systemów, które znajdziemy np. w Toyocie, Lexusie czy Peugeotcie. Tak, rozwiązanie od Apple i Google ma wygryźć dotychczasowe rozwiązania na dobre.
Dominacja Apple
CarPlay dostępny jest na rynku od 2015 roku, jednak dopiero w połowie 2016 roku zyskał na popularności. Obecnie rozwiązanie firmy Tima Cook’a znajdziemy w pojazdach takich marek jak: Fiat-Chrysler, Opel, Bmw, Kia, Audi, Volkswagen, Ford i inni. Ogólnie ponad 200 modeli obejmuje wsparcie CarPlay, a pełną listę wsparcia pojazdów (na terenie USA, jednak pokrywają się one niejako z europejskimi odpowiednikami) można znaleźć na oficjalnej stronie Apple.
Warto dodać, że rozwiązanie amerykańskiego giganta jest oferowane przez urządzenia firm trzecich. Dla przykładu możemy kupić multimedialną stację od Pioneer’a czy Alpine, które zaoferują nam CarPlay. To dobra informacja dla osób, które są w posiadaniu starszych pojazdów, jednak chcieliby trochę technologicznych rozwiązań w swoim aucie.
Czytaj więcej, Foto: cnet.com, Apple.com
Oceń stronę
[Ocen: 0 Średnia: 0]