Apple Music wyprzedzi Spotify podczas wakacji? Wiele znaków na to wskazuje.

Oceń stronę
[Ocen: 0 Średnia: 0]

Coraz więcej znaków na niebie wskazuje na to, że w najbliższym czasie Apple Music wyprzedzi Spotify pod względem ilości użytkowników korzystających z aplikacji. The Wall Street Journal opublikowało raport, z którego (w dużym uproszczeniu) można wywnioskować: jeśli obecny trend się utrzyma, Apple Music będzie dysponowało większą bazą użytkowników, niż Spotify już w wakacje br.

Apple Music wyprzedzi Spotify

Na samym początku warto jest się przyjrzeć miesięcznemu wzrostowi użytkowników, którzy decydują się na wykupienie subskrypcji. Jeśli chodzi o produkt Apple, wzrost ten wynosi średnio 5%, gdy Spotify może pochwalić się zaledwie 2% nowych członków. Pamiętajmy, że ów dane są liczone wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Jeśli chodzi o rynek globalny, tu szwedzki gigant muzyczny miażdży produkt firmy Tima Cook’a. Rozmawiamy tutaj o liczbach odpowiednio 70 i 36 milionów użytkowników, co jest wręcz astronomiczną liczbą jak na serwis streamujący muzykę.

Że młody, nie znaczy gorszy.

Raport, na którym bazuję w swoim tekście pokazuje jak odpowiedni pracownicy Apple próbują skrócić dystans do lidera “leasingowanej” branży muzycznej. Pamiętajmy, że jest to bardzo młoda usługa, ponieważ swój debiut miała w kwietniu 2015 roku (Spotify 23 kwietnia, ale 2006 roku!). Kolejna sprawa to brak opcji w pełni darmowej, jeśli chodzi o rozwiązanie giganta z Cupertino.

Chodzi o to, że w szwedzkim produkcie jesteśmy w stanie słuchać muzyki, ale nie mamy dostępu do wielu funkcji (w tym przewijanie utworów). Dodatkowo co jakiś czas odtwarzane są reklamy, które mają zachęcić nas do wykupienia subskrybcji. W przypadku rozwiązania Apple, co prawda mamy 3 miesiące darmowego użytkowania, ale od samego początku musimy podpiąć naszą kartę debetową/kredytową. Pamiętajmy jednak, że w każdej chwili możemy zrezygnować z okresu próbnego, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów. Cena miesięcznej subskrypcji w jednym jak i drugim przypadku to 19,99 zł.

Apple to spójność sama w sobie.

To czym zyskuje produkt oferowany przez giganta z Cupertino to spójność całego ekosystemu. Kupując jakiekolwiek urządzenie z systemem macOS/iOS mamy pre-instalowaną aplikację iTunes lub Muzyka, które w dynamiczny sposób promują Apple Music. Dodatkowo na horyzoncie jawi się HomePod, pierwszy głośnik Apple, który ma zdeklasować konkurencję. Aż samo prosi się, by będąc w posiadaniu chociażby iPhone’a zdecydować się na kupno subskrypcji.

Za około pół roku okaże się czy prognozy, które zostały zawarte w raporcie jednej z najbardziej szanowanych redakcji na świecie, staną się faktem. Osobiście po pond roku korzystania ze Spotify w końcu się przełamałem i przesiadłem się na rozwiązanie Apple. Nie żałuję, chociaż… Tak, żałuję tego, że tak późno zdecydowałem się zaufać wspomnianej firmie również i w tej materii.

 

 

Źródło: Macworld, Foto: 12

Jeśli masz jakiekolwiek pytania odnośnie serwisu albo chcesz wiedzieć, co aktualnie dzieje się w naszej ekipie wpadaj na sociale:

FB: ZbitaSzybka Fanpage
IG: ZbitaSzybka
TT: ZbitaSzybka

MASZ USZKODZONEGO IPHONE’A? INNY SERWIS NIE PODJĄŁ SIĘ NAPRAWY? WPADAJ DO ZBITASZYBKA SERWIS!

TWÓJ XIAOMI MI6 NIE CHCE SIĘ WŁĄCZYĆ, NIE UZNALI CI GWARANCJI W HUAWEI? ZAPRASZAMY DO JEDNEGO Z NASZYCH PUNKTÓW SERWISOWYCH!

Znajdziesz nas w: Warszawie, Gdyni, Krakowie, Bydgoszczy, Gdańsk Główny, Rzeszowie, Gdańsk Wrzeszcz, Łódź, Katowice.

ZbitaSzybka serwis iPhone, MacBook, iPad, iPod, Xiaomi, Huawei. ZADZWOŃ DO NAS+48 792 72 44 44 lub +48 792 11 44 44

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *