Apple Watch na pierwszy miejscu w Q1 2017

Oceń stronę
[Ocen: 0 Średnia: 0]

Apple, firma, która jednym swoim produktem (Apple Watch) zdominowała rynek wearables w pierwszym kwartale 2017 roku. Ilość sprzedanych sztuk opiewa na ok. 3.5 miliona (firma Tima Cook’a nie podaje dokładnych danych odnośne sprzedaży swojego urządzenia). Informacje zostały opublikowane przez Strategy Analytics.

Apple pokonał wszystkich

Sprzedaż Apple Watch zdominowała rynek, na którym dość mocną pozycję miała firma Fitbit (w Q1 2017 sprzedali 2.9 miliona sztuk swoich urządzeń). Dobra passa, którą utrzymuje zegarek od Apple pozwoliła na zdobycie 15.9% rynku technologii “ubieralnej”. Największy konkurent firmy z Cupertino, Xiaomi, był bardzo blisko objęcia pierwszego miejsca, ponieważ klienci kupili aż 3.4 miliona sztuk ich produktów.

W porównaniu do roku 2016 możemy zaobserwować bardzo ciekawe zjawisko. Wraz z premierą najnowszego zegarka od Apple, firma ta zwiększyła swoją sprzedaż o ponad 1.2 miliona sztuk (w porównaniu do Q1 2016). Fitbit natomiast drastycznie stracił udziały w rynku. Z 4.4 miliona sztuk w Q1 2016 spadł do 2.9 miliona sztuk w Q1 2017. Pojawia się więc jedno pytanie. Mianowicie jak będzie wyglądał podział rynku w drugim i trzecim kwartale roku, kiedy to najnowsze urządzenia Fitbit’a na stałe zadomowią się na rynku?

UWAGA: Małe sprostowanie – firma Strategy Analytics podała informację, że ilość sprzedanych urządzeń firmy Fitbit została błędnie przeliczona i końcowy wynik to 3 miliony sztuk. 

Rynek smart-zegarków pnie się ku górze

Strategy Analytics zwróciło uwagę na jeszcze jedną, bardzo ważną rzecz. Cała branża (nie tylko Apple) odnotowała wzrost w porównaniu do Q1 2016 (z wyłączeniem Fitbita). Pierwszy kwartał 2017 roku to sprzedaż na poziomie 22 milionów sztuk urządzeń tej kategorii. W ubiegłym roku było to zaledwie 18.2 miliona sztuk. Łatwo jest więc zauważyć, że użytkownicy coraz śmielej sięgają po elektroniczne rozwiązania, a klasykę zostawiają na specjalne okazje (bądź odkładają “do szafy”).

Zasługą objęcia pierwszego miejsca jest niewątpliwie bardzo dobra sprzedaż Apple Watch Series 2. Dodatkowo sprzedaż napędza limitowana wersja o dźwięcznej nazwie NikeLab. Miejmy nadzieję, że kolejne wersje tego urządzenia przyniosą jeszcze lepszy czas pracy na baterii i gniazdo sim (nawet gdyby miał je posiadać odrębny model).

Podsumowanie

Firma Tima Cook’a jest na dobrej drodze, by zostać pionierem w kolejnym sektorze mobilnego rynku. Wszystko w rękach projektantów i inżynierów, którzy nie mają łatwego zadania, wszak konkurencja nie śpi. Oby tendencja do wzrostu sprzedaży utrzymywała się w kolejnych kwartałach tego roku. Może dzięki temu Apple jeszcze bardziej przyłoży się do produkcji swojego zegarka.

 

Źródło: MacRumors.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *