Counterpoint, firma analityczna zajmująca się badaniem m.in. sprzedaży różnych produktów wzięła na cel rynek smartwatchy (dokładnie Q2 2018 roku). Wyniki nie były tendencyjne jak mogłoby się wydawać. O ile Apple Watch wiedzie prym w świecie elektronicznych zegarków, o tyle dziwi fakt, że aż 9 na 10 klientów wybiera “Series 1” jako nowy zegarek!
Apple Watch Series 1 na prowadzeniu
W raporcie możemy przeczytać że globalny rynek smartwatchy znacząco się powiększył rok do roku – aż o 37%. Jeśli jednak przejdziemy do wzrostu sprzedaży zegarków firmy Tima Cook’a, była ona nieco wolniejsza, wzrost o 17%. Warto zauważyć, że globalny udział Apple Watch spadł z 48% do 41% (Q2 2017 rok vs Q2 2018 rok).
Analizując wykres można łatwo zauważyć, że firmą mającą największe powody do radości jest Fitbit. Dzięki genialnej opasce Versa mogli oni zwiększyć swoje udziały z 8 do 21%. Powodów do radości nie ma natomiast koreański gigant branży technologicznej – Samsung. Z kiepskiej pozycji (udział jedynie w wysokości 6%) spadli oni niemal na sam dół ustanawiając wynik zaledwie 2%.
Rynek smartwatchy stale się rozwija
Na moment warto zatrzymać się przy systemach operacyjnych, które napędzają nasze nowoczesne zegarki. Tak, na rynku królują systemy zamknięte, czego dowodem jest jedno zestawienie. Mianowicie otwarty WearOS zdołał “zabrać” jedynie 7% globalnego rynku. Pozostałe 93% rozdzielono pomiędzy watchOS oraz resztę autorskich, zamkniętych projektów typu RTOS.
Najciekawszym z wykresów jest jednak rozkład sprzedaży poszczególnych modeli Apple Watch. Series 1 – mówią krótko – zdetronizował swoich młodszych braci. Taka dysproporcja jest podyktowana w głównej mierze przez cenę starszego zegarka. Ta bowiem dla wielu potencjalnych nabywców jest jednym z ważniejszych kryteriów. Warto dodać, że Counterpoint uważa, iż klienci wybierający Series 3 robią to głównie ze względu na LTE. Użytkownicy, którzy nie potrzebują tego bajeru w dominującej większości decydują się na wybór starszego rozwiązania.
W raporcie nie mogło również zabraknąć informacji o sprzedaży poszczególnych zegarków. Pierwsze miejsce zasłużenie trafiło do Apple Watch Series 1, drugie miejsce na podium zajął Fitbit Versa, a trzecie Xiaomi Amazfit BIP. Czwarte miejsce zajął Apple Watch Series 3, a dopiero na piątym miejscu znalazł się kolejny produkt Fitbit – model Ionic.
Raport ujawnia też sprzedaż z podziałem na poszczególne modele zegarków. Pierwsze miejsce trafiło oczywiście do Series 1, drugie przypadło Fitbitowi Versa, trzecie dla Xiaomi Amazfit BIP, dopiero czwarty był Series 3, a piąte miejsce zajął Fitbit Ionic.
Pamiętajmy, że za niecałe 2 tygodnie na świat przyjdzie nowy zegarek od Apple – Series 4. Wydaje nam się, że model ten – prócz zmian wizualnych – będzie mógł sporo namieszać chociażby w kwestii wbudowanych sensorów. A Wy – czekacie na najnowsze urządzenie amerykańskiego giganta z Cupertino? Czego się po nim spodziewacie, jaką obstawiacie cenę za obie wersje? Dajcie znać w komentarzach!