W dniu wczorajszym firma TrendForce opublikowała raport obejmujący sprzedaż laptopów w drugim kwartale bieżącego roku. Apple sprzedało Ok. 4 mln MacBooków. W porównaniu do poprzedniego kwartału to wzrost o pona 17%.
Gigant z Cupertino coraz wyżej
Apple dorównało Asusowi jeśli chodzi o % udziału w światowym rynku przenośnych komputerów. Dzięki swoim działaniom, firma Tima Cook’a osiągnęła 10% udziału. Zdaniem analityków TrendForce to właśnie 12″ MacBook przyczynił się do wspomnianego sukcesu.
W przedstawionym powyżej rankingu królują firmy, które nikogo nie powinny zdziwić, tj. HP z wynikiem 23,4%, Lenovo 20,1% i Dell, który zamyka podium udziałem wynoszącym 16,4%.
Nie ma się co dziwić – powyższe firmy to zakorzenieni gracze rynku biznesowego. Na uwagę zasługuje również fakt, że Lenovo zebrało sobie rzesze fanów dzięki przejęciu serii ThinkPad.
Błyskawiczny rozwój
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż w drugim kwartale 2017 roku cały sektor przenośnych komputerów zaliczył wzrost sprzedaży urządzeń (2016 rok – 3,6%, 2017 rok – 5,7%). Analitycy spekulują, że w przyszłym kwartale sprzedaż laptopów wzrośnie o kolejne 3-5%.
Apple ma w swoim rekawie kilka kart, które mogą zapewnić im miejsce na podium. Pierwsza z nich to odświeżone modele MacBooka Pro (czerwiec bieżącego roku) w rozmiarze 13″ i 15″.
Pojawiły się modele z nowymi procesorami jak rownież panelem TouchBar. Dodatkowo zaprezentowano tańszy model 13″ (potocznie zwany Esc – bez TouchBar).
Podsumowanie
Nie ma co ukrywać – rynek mobilnych komputerów ma się bardzo dobrze. Dla Apple kolejnym “kopem” będzie kolejna aktualizacja komputerów wraz z wydaniem nowych procesorów przez Intel.
Kolejnym krokiem, który umożliwi wejście na podium może być odświeżony MacBook Air. Wystarczy tak niewiele: Retina, USB-C i nowy TouchPad. W końcu to entry level, jeśli chcemy wejść w świat macOS. Gdyby Apple z niego zrezygnowało, najtańszym z MacBooków byłby 12-calowy model.
Źródło: TrendForce.com
Oceń stronę
[Ocen: 0 Średnia: 0]