AirPods miały swoją premierę zimą 2016 roku. W opinii wielu, zrewolucjonizowały rynek słuchawek bezprzewodowych. Jest to nie lada wyczyn, ponieważ konkurencja w tym sektorze jest bardzo mocna (chociażby produkty firmy Bang&Olufsen, Beats czy Bowers&Wilkins).
Zadowolony klient
Firma Creative Strategies wraz z portalem Experian postanowiły przeprowadzić badanie, w którym mierzyli poziom zadowolenia klientów z użytkowania bezprzewodowych słuchawek od Apple. Pracownicy znaleźli aż 942 osoby chętne do podzielenia się opinią na temat AirPods.
98% ankietowanych przyznało, że są bardzo zadowoleni lub zadowoleni. Jest to jak dotąd największy poziom satysfakcji dla produktu Apple. iPhone w 2007 roku uzyskał 92%, iPad w 2010 roku również 92%, a Apple Watch w 2015 roku 97%.
Więcej szczegółów
Uczestnicy badania zostali zapytani o skojarzenie ze wspomnianymi słuchawkami. Oto z najcześciej udzielanych odpowiedzi:
-
Dopasowane
-
Magiczne
-
Wygodne
-
Jakość dźwięku
-
Miłość
-
Żywotność baterii
Wspomniani użytkownicy skarżyli się na proces parowania z telefonem i złe dopasowanie do uszu. Wielu z nich było pozytywnie zaskoczonych samym funkcjonowaniem słuchawek, pomimo wcześniejszych, niezbyt przyjemnych doświadczeń ze produktami bluetooth innych firm. To dobry znak dla Apple, ponieważ mają potwierdzenie stworzenia naprawdę dobrego sprzętu.
Warto dodać, że 82% badanych przyznaje, że AirPods są ich ulubionym urządzeniem jakie do tej pory wydała firma Tima Cook’a. W grupie badanych nie było tzw. fanatyków Apple, co przekłada się na bardziej rzetelne wyniki. Dodatkowo, 62% osób stwierdziło, że od momentu zakupu wyżej wymienionych słuchawek, dużo częściej odtwarzają muzykę, podcasty i audiobooki. Dzięki temu serwisy strumieniujące wszelakiej maści pliki audio mogą zyskać na rozgłosie, co przeniesie się na jakość publikowanej treści i walkę o klienta (oferty łączone, rabaty, bonifikaty).
Podsumowanie
Nie ma co ukrywać, Apple odniosło spektakularny sukces wprowadzając na rynek swoje bezprzewodowe słuchawki. AirPods uzyskały największą satysfakcję i zarazem najwyższy wskaźnik NPS (Net Promoter Score). Fakt ten potwierdza dobitnie, że zdecydowana większość użytkowników jest zadowolona z tego produktu i jedynie garstka znalazła jakieś „ale”.
Pozostaje pytanie – czy firma z Cupertino jest w stanie udoskonalić tak dobry produkt jakim bez wątpienia są ich najnowsze słuchawki? Obawiam się, że będzie to bardzo trudne zadanie. W obecnej chwili nie pozostaje nam nic innego jak czekać na premierę najnowszego iPhone’a, który może pobić wynik AirPods.
Źródło: TechPinions.com
Oceń stronę
[Ocen: 0 Średnia: 0]